TÄNK PÅ MILJÖN - KAN VI HJÄLPA DIG PÅ ANNAT SÄTT?
Party Productions har som ambition att hjälpa dig välja rätt produkt när du handlar i vår webshop. Ett köp som du blir nöjd med och behåller, inte skickar tillbaka. Alla byten och returer påfrestar vår miljö med nya emballage och nya transporter. Kontakta oss alltid före byte eller retur så hjälper vi dig, kanske vi kan hitta en alternativ lösning? Fyll i formuläret nedan med alla dina uppgifter för snabb hantering av ditt ärende.
LÄS PÅ OM VÅRA PRODUKTER - SLIPP TRÅKIGA RETURFRAKTER
Som kund bör du alltid läsa all information om produkten innan du gör ett aktivt val att köpa den. I våra produktbeskrivningar har du allt du behöver veta före ditt köp som t.ex. vilka mått, material, användningsområde, skötsel m.m. Nästan alla produkter har också två foton eller fler för att du ska kunna ta ett riktigt beslut. Party Productions hjälper mer än gärna till att komma med förslag om du fortfarande är osäker. Ibland smsar vi foton till våra kunder så som produkten ser ut på riktigt, ibland ihop med andra varor för att se hur de ser ut tillsammans eller för att jämföra. Kontakta oss på vardagar 10-17 via sms 0701497600 om du vill ha extra information om en viss produkt.
RETUR & BYTE - PRIVATPERSONER
Du har alltid full retur och bytesrätt inom 14 dagar efter du mottagit dina varor, varan får inte ha använts och den återsänds i originalförpackning, allt enligt distansköpslagen. Att inte hämta ut sitt paket räknas inte som retur. Du måste alltid ta emot paketet för att kunna göra en retur. Kunden betalar alltid returfrakten.
ÅNGRA ETT KÖP - PRIVATPERSONER
Du har enligt distansköpslagen rätt att ångra ett köp och skicka tillbaka dina varor inom 14 dagar. För att åberopa ångerrätten måste du alltid kontakta oss först. Ångerköp gäller från att du tagit emot varan, inte i samband med din lagda order eller före eller under tiden din order skickas till dig. Skulle du samma dag som din order är lagd ångra dig så får vi lösa detta individuellt beroende på hur långt i processen din order hamnat. Vi har dock rätten att neka ånger före leverans och skicka iväg din order som den är beställd, du tar emot din order och därefter kan du byta eller returnera den på bästa sätt till oss.
ÅNGERBLANKETT - FRÅN KONSUMENTVERKET - KLICKA HÄR
LAG OM DISTANSAVTAL OCH AVTAL UTANFÖR AFFÄRSLOKALER - KLICKA HÄR
KONTAKTA ALLTID OSS FÖRE EN RETUR ELLER BYTE
Använd formuläret nedan före du vill göra en retur eller ett byte och förklara varför så vi vet att du ska skicka tillbaka varan och då kan hjälpa dig. Alla returfrakter betalas av kunden. En godkänd retur måste postas inom 14 dagar från att paketet levererats eller varit tillgängligt att hämtas ut. Se nedan hur du skickar tillbaka en vara samt att du måste använda dig av en frakttjänst som du får kvittens på inlämning av paketet.
RETURFRAKTSEDEL?
Ibland får vi frågan varför det ej är medskickat en färdigskriven returfraktsedel i paketet.
1. Miljön! Vi har för få returer procentuellt mot hur många paket vi skickar iväg, 99% av våra kunder behåller sitt paket från oss. Att skicka med en utskriven fraktetikett i varje paket skulle betyda att 99 av 100 hamnar i soporna.
2. Kunden kan göra ett eget fritt val hur den vill skicka tillbaka och med vem. Vi rekommenderar PostNord eller DHL eftersom det är våra två transportbolag som vi har avtal med, men ibland har kunden eget mer fördelaktigt avtal med viss transportör som gör returfrakten billigare än vårt alternativ.
SÅ HÄR SKICKAR DU EN RETUR/BYTE MED POSTNORD (Om ditt paket levererades med PostNord så returnerar du med PostNord)
POSTNORD SKICKA DIREKT - KLICKA HÄR (eller ladda hem PostNord appen)
1. Följ instruktionerna på PostNords sida, väg och mät paketet. Du kan se maxvikten på fraktsedeln på paketet du fick av oss.
2. OBS! VÄLJ INTE REK på PostNords hemsida som är en mycket dyrare typ av frakt och endast nödvändig om du vill försäkra innehållet som kanske har ett högt värde. Skicka "Lätt 1kg" "Small 2kg" "Medium 3kg" "Large 5kg"... osv är också spårbara.
3. Du paketerar varan tillsammans med följesedeln du fick av oss och markerar de returnerade produkterna (så vi vet vem som skickat när vi öppnar paketet)
4. Alla varor ska vara oanvända och oöppnade i sin originalförpackning. (Läs även ovan vilka produkter som EJ gäller för retur/byte).
5. Emballera noga så varan inte blir skadad då du som kund har ansvaret av frakten vid en retur/ångerköp.
6. Skriv dina egna och våra adressuppgifter (se nedan) och skriv sedan ut fraktsedeln på ett vanligt A4.
7. Tejpa fast fraktsedeln på paketet (undvik tejpa på streckkoderna).
8. Lämna in hos närmaste PostNord-ombud och ta ett inlämningskvitto.
OBS! Se till att alltid få ett inlämningskvitto med försändelse-ID för att kunna spåra ditt paket om det skulle komma bort. Vi återbetalar ej några borttappade returer utan ett försändelse-ID. Om du endast sätter på frimärken så finns det inga garantier att hitta ditt paket.
RETURADRESS
Party Productions Stockholm AB
Svarvarvägen 1
132 38 Saltsjö-Boo
SWEDEN
Mobil 0701497600 (för sms-avisering till oss)
RETUR MED DHL (Om ditt paket levererades med DHL så returnerar du med DHL)
Returfrakten betalar du som kund, men vi hjälper dig med returfraktsedeln som du får mailad att skriva ut och tejpa fast. Använd formuläret nedan och uppge alla dina uppgifter så vi snabbt kan hantera ditt ärende. DHL retur debiteras med den faktiska returkostnaden enligt vårt avtal beroende på volym och vikt. Scrolla längst ned på den här sidan för att köpa din returfraktsedel med DHL servicepoint. Kontakta oss ALLTID före du vill göra ett byte eller retur. Vi berättar vilket fraktsätt du ska välja.
RETURER GÄLLER EJ PÅ DESSA
1. Avklippta metervaror som t.ex. band och tyg. Det går att be om färgprov på band och tyger som finns på lager om du vill vara säker på din färg innan du beställer.
2. Produkter som har använts eller skadats av kunden.
3. Du får med omsorg öppna en återförslutningsbar förpackning och undersöka produkten (om du beställt flera likadana produkter får du endast öppna en för att undersöka om du vill returnera alla), men för att få fullständig återbetalning ska produkten vara oskadad och originalemballaget vara oskadat och med i returen.
4. Brutna plomberade förpackningar med känsliga produkter som t.ex. äkta fjädrar. På varje plomberad förpackning finns en etikett med denna information. Du kan undersöka varan genom den transparenta påsen utan att bryta förpackningen om du önskar byta eller returnera.
5. Engångsartiklar/engångsbehållare för livsmedel, av hygieniska skäl.
6. Beställningsvaror/specialordrar, dvs varor som beställts hem eller tillverkats för din order
7. Reserverade ordrar där vi skapat ett produktpaket enligt kundens önskemål till ett överenskommet pris.
8. Prisnedsatta produkter pga ett visst skick enligt information i produktbeskrivningen i webshop eller på telefon, mail eller sms i kontakt med oss. Kunden ska i samband med köpet varit medveten om bristen/skadan på produkten och godkänt förutsättningarna och det överenskomna priset.
REKLAMATIONER
Om någon vara är skadad när du öppnar paketet skall du göra en reklamation till oss via mail eller telefon inom 14 dagar, därefter ersätter vi dig på lämpligt sätt med en ersättningsvara eller pengarna tillbaka om varan ej går att ersätta eller laga. Du som kund har inte heller några kostnader för returfrakten. Vi skickar en returfraktsedel till dig som du får med posten eller som vi mailar och du skriver ut och klistrar på paketet. Du ska alltså ej köpa din egen returfrakt då vi har avtal med transportbolagen ang detta.
FOTOGRAFERA ALLA SKADOR OCH MAILA OSS
Vid reklamation fotografera alla skador och maila foton samt beskrivning av skada till info@partyproductions.se, ange att det gäller en reklamation i ämnesraden på mailet så hjälper vi dig att skicka tillbaka produkten på bästa sätt.
ÅTERBETALNING
Vi krediterar eller återbetalar summan för dina returnerade varor så snart vi hunnit hantera ditt ärende och returen är godkänd, detta kan ta upp till 30 dagar men oftast går det fortare. Medskickat i din retur måste finnas ditt namn, adress, mobilnummer och gärna ditt ordernummer, Använd följesedeln som fanns i paketet med dina varor och notera vilken/vilka du valt att returnera. Kontakta alltid oss före en retur.
KONSUMENTKÖPLAGEN
ARN ger dig rätt att reklamera en vara inom 3 år, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället. Men vänta inte med att påtala felet utan gör det på en gång eller senast inom två månader. Vid tvister som vi inte lyckas lösa tillsammans, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden. Vi följer alltid deras rekommendationer.
GARANTIER
Party Productions följer naturligtvis konsumentköplagen för privatpersoner och lämnar minst sex månaders garanti på alla produkter. I de flesta fall lämnar vi samma garantier som vi får från leverantörerna av våra varor, dvs oftast ett år. Garantier gäller ej vid olyckshändelse efter det att du har tagit emot varan, vanvård, onormal användning av varan eller om du låtit bli att följa skötsel och/eller serviceanvisningar.