Köpvillkor

PARTY PRODUCTIONS KÖPVILLKOR 

UPPDATERAT 2024-09-26

Välkommen till PARTY PRODUCTIONS - Vi har dekorerat Sverige sedan 2011 med tiotusentals nöjda kunder!

PERSONUPPGIFTSLAGEN - VÅR INTEGRITETSPOLICY
När du godkänner våra köpvillkor så godkänner du även vår integritetspolicy och hur vi skyddar dina personuppgifter, läs mer i länken, klicka på rubriken.

Här hittar du bokstavligen allt till den stora dagen med Sveriges bredaste och mest inspirerande sortiment inom dekorationer till fest, bröllop och event. Våra kunder är både privat och företag, du kan välja kundtyp när du kommer till kassan. I kassan betalar du enkelt och smidigt via Klarna Checkout som erbjuder flera olika betalningsalternativ som kort, faktura, direktbetalning m.m. Du handlar tryggt och säkert hos Party Productions. 

DIN ORDER ÄR VÅRT UPPDRAG ATT GENOMFÖRA
När du som kund lägger en order i vår butik så utgår vi från att du vill ha dina varor och att du har läst, accepterat och godkänt våra köpvillkor och även informationstexten i produkten/produkterna. Vi vidtar alla åtgärder för att du ska få det du köpt inom den utlovade leveranstiden. Du som kund har förstått betalningsansvaret för din order och att vi som företag har uppdraget att leverera till dig. Om ett problem skulle uppstå med din order så kontaktar vi dig och försöker lösa det på bästa sätt

SÅ HÄR HANDLAR DU I VÅR BUTIK

ORDERBEKRÄFTELSE
När du lagt din beställning och betalat så kommer det automatiskt en orderbekräftelse till den mailadress som du uppgett. Om du inte fått en orderbekräftelse inom 30 minuter, vänligen kontrollera att din e-post adress stämmer och kolla även i skräpkorgen. Maila oss så snart som möjligt så skickar vi din orderbekräftelse igen.

TRYGG E-HANDEL HOS PARTY PRODUCTIONS
I vår butik handlar du tryggt och enkelt. Party Productions följer alla gängse lagar och regler som gäller vid E-handel inom Sverige och vi kommer alltid göra vårt yttersta för att du som kund ska erhålla bästa möjliga service. Vi svarar på telefon alla helgfria vardagar mellan 10-18. Övriga tider maila info@partyproductions.se eller smsa 0701-497600. Inga frågor är för stora eller små om vårt sortiment, tjänster eller villkor. Välkommen till oss!

SSL-CERTIFIKAT - VERISIGN
Party Productions är en säker sida att handla i på nätet. I URL-fältet finns ett hänglås före butiksnamnet som intygar trygg e-handel och SSL-certifikat.

ALLMÄNNA VILLKOR
Villkoren nedan gäller när du handlar och betalar här i vår webshop. Det är viktigt att du tar del av våra aktuella villkor nedan innan du gör en beställning. Följande villkor reglerar förhållandet mellan dig som kund och Party Productions när du handlar på vår webbplats över internet.

BESTÄLLNINGAR
Alla beställningar som görs i vår webshop är bindande, oavsett betalningsmetod. Beställning som görs i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt som medför att Party Productions lider ekonomisk eller annan skada polisanmäles.

ÅLDERSGRÄNS
Hos Party Productions måste du vara 18 år för att få handla. Är beställaren under 18 år skall målsmans tillstånd uppvisas av beställaren före köpet.

PERSONNUMMER OCH UC
Kreditupplysningar görs endast på kunder som väljer Klarna eller annat betalningsalternativ som innefattar kredit.

LAGRING AV PERSONUPPGIFTER
När du handlar av oss på Party Productions så godkänner du att vi får lagra dina personuppgifter i enlighet med vår personuppgiftspolicy. All personlig information som du lämnar till oss används bara inom företaget för att kunna ge dig bra service vid dina återkommande köp. Den kan också användas av oss för att skicka dig specialerbjudanden från vår butik och nyhetsbrev om du valt att låta oss göra det.

KLARNA CHECKOUT - KLARNAS VILLKOR - KLICKA HÄR
Vi har Klarna Checkout i kassan vilket betyder att du inte behöver registera dig utan fyller bara i din e-mailadress och postnummer så kommer dina adressuppgifter automatiskt upp i fälten nedanför med den adress du är skriven på. Sedan väljer du önskat betalningsalternativ som finns möjligt för dig. Klicka på rubriken för att läsa mer om Klarnas villkor. I Klarna Checkout kan du betala med kort, Klarna Konto, Klarna Faktura, delbetalning, direktbetalning eller banköverföring. Inga avgifter tillkommer från Party Productions sida vilket betalningsalternativ du än väljer. 

LOGGA IN - MINA SIDOR - KLICKA HÄR
Du kan också skapa ett eget konto i vår butik med lösenord, då sparas alla dina uppgifter och du behöver bara logga in för att hämta dem. Detta rekommenderas om du är en återkommande kund och vill få tillgång till nyhetsbrev och erbjudanden från Party Productions. Klicka på rubriken för att komma till Mina sidor.

MINIMUM KÖPSUMMA PER BESTÄLLNING 99kr inkl moms.
Småordrar påverkar vår miljö och vi vill dra vårt strå i stacken, så vi tagit ett viktigt beslut att inte tillåta småordrar som ofta kräver lika mycket material och energi som större ordrar vad gäller emballage, transporter m.m.

PRISER PRIVATPERSONER
Priset som anges på denna webbplats vid inköpstillfället, är det som gäller. Priserna är styckpriser i SEK inklusive moms 25% om inget annat anges. Vi reserverar oss för eventuella skriftfel. 

PRISER FÖRETAGSKUNDER
Byt till företagskund högst upp på sidan så får du alla priser exkl moms.

FRAKT STANDARD - LEVERANSTID 3-5 VARDAGAR
Alla beställningar packas och skickas i tur och ordning. Oftast tar det 2-3 vardagar men räkna med upp till 5 helgfria vardagar vid högsäsong. Levereras till din brevlåda eller till närmaste PostNord utlämningsställe/DHL Servicepoint. OBS! Leveranstiden gäller endast varor som finns i lager vid tidpunkten för din beställning. Du kan se den aktuella lagerstatusen på varje enskild produktsida. Notera att en produkt med flera alternativ kan ha olika lagerstatusar. 

FRAKT PRIORITERAD - LEVERANSTID 1-3 VARDAGAR
Beställningar före kl 12 helgfri vardag skickas samma dag. Efter kl 12 och helgdagar skickas paketet nästkommande vardag. Räkna med ytterligare 1-2 vardagar för transporten. Levereras till din brevlåda eller till närmaste PostNord utlämningsställe eller DHL Servicepoint. OBS! Leveranstiden gäller endast varor som finns i lager vid tidpunkten för din beställning. Du kan se den aktuella lagerstatusen på varje enskild produktsida. Notera att en produkt med flera alternativ kan ha olika lagerstatusar. 

HÄMTA SJÄLV - FRAKTFRI
Beställ online och hämta upp dina varor på vårt lager i Saltsjö-boo, ca 15 min utanför Stockholm City. Skriv gärna i kommentarsrutan i kassan när du önskar komma förbi så bokar vi en tid. Vi kontaktar dig när din order är plockad och redo för upphämtning. Fraktkostnaden krediteras efter ditt besök.

FÖRSENAD LEVERANS
Om leveranstiden mot förmodan skulle bli mycket senare än beräknat får du som kund naturligtvis information om det så snart som möjligt, och du har också rätt att häva köpet utan kostnad.

FÖRSVUNNET PAKET
Har du fått ett mail att ditt paket är på väg och det har gått mer än 3-5 dagar utan att ditt paket anlänt i din brevlåda eller aviserats att hämtas ut på närmaste serviceställe? Kontakta oss omedelbart så kan vi söka efter paketet åt dig.

POSTNORD VARUBREV - PAKET ELLER PÅSE MAX 2 KG OCH MAX 34x24x7 CM
Vi skickar nästan alla leveranser med PostNords Varubrev 1:a klass. PostNord har som ambition att leverera alla varubrev direkt i din brevlåda om möjligt. Brevbäraren scannar av alla varubrev som lämnas i din brevlåda och vi som avsändare kan efter söka varubrevet åt dig om du kontaktar oss om t.ex. försvunnet paket. POSTNORD AVISERINGAR INFO - KLICKA HÄR

DHL SERVICEPOINT - ALLA PAKET SOM ÄR STÖRRE ÄN VARUBREV
Alla paket som väger mer än 2kg eller är större än 34x24x7cm skickas med DHL till din närmaste servicepoint. Du blir aviserad i förväg att ditt paket är på väg via sms eller mail och var det kommer finnas att hämta samt möjlighet att spåra paketet under resans gång. 

OUTLÖSTA FÖRSÄNDELSER
Det är upp till dig som kund att ange en giltig och korrekt leveransadress och mobilnummer för sms-aviseringen. Om vi av någon anledning får tillbaka ett paket som ej hämtats ut och går i retur till oss förbehåller vi oss rätten att debitera en avgift på 99 kronor plus den faktiska fraktkostnaden tur och retur, oavsett köpesumma, för att täcka våra kostnader. Klarna sköter vår fakturering och inkasso av denna avgift. Observera att ej avhämtad försändelse INTE gäller som retur eller ångrat köp. Du måste alltid hämta ut ett beställt paket, därefter går det bra att returnera det om så önskas.

TRANSPORTSKADAT GODS
När du tar emot varan kan den ha skadats i transporten. Anmäl i så fall skadan direkt till distributören, enklast där du hämtade paketet. Syns skadan utvändigt kan du reklamera redan på plats när du tar emot försändelsen. Fota alla skador direkt!

EMBALLAGE
Fick du ett "fult" paket? Ibland skickar vi dina varor i en återanvänd förpackning eller kartong. Vi försöker både hålla våra fraktpriser nere och samtidigt tänka på miljön. Vår filosofi är att det viktigaste är att ditt paket kommer fram och att allt är omsorgsfullt packat för att klara transporten utan skador. Innehållet, dvs dina varor, går före utsidan och det vi använder för att fylla ut tomrummet i paketet med!

RETUR, BYTE, REKLAMATION & GARANTI TÄNK PÅ MILJÖN - KAN VI HJÄLPA DIG PÅ ANNAT SÄTT?
Party Productions har som ambition att hjälpa dig välja rätt produkt när du handlar i vår webshop. Ett köp som du blir nöjd med och behåller, inte skickar tillbaka. Alla byten och returer påfrestar vår miljö med nya emballage och nya transporter. Kontakta oss alltid före byte eller retur så hjälper vi dig, kanske vi kan hitta en alternativ lösning? Fyll i formuläret nedan med alla dina uppgifter för snabb hantering av ditt ärende.

LÄS PÅ OM VÅRA PRODUKTER - SLIPP TRÅKIGA RETURFRAKTER
Som kund bör du alltid läsa all information om produkten innan du gör ett aktivt val att köpa den. I våra produktbeskrivningar har du allt du behöver veta före ditt köp som t.ex. vilka mått, material, användningsområde, skötsel m.m. Nästan alla produkter har också två foton eller fler för att du ska kunna ta ett riktigt beslut. Party Productions hjälper mer än gärna till att komma med förslag om du fortfarande är osäker. Ibland smsar vi foton till våra kunder så som produkten ser ut på riktigt, ibland ihop med andra varor för att se hur de ser ut tillsammans eller för att jämföra. Kontakta oss på vardagar 10-17 via sms 0701497600 om du vill ha extra information om en viss produkt. 

RETUR & BYTE - PRIVATPERSONER
Du har alltid full retur och bytesrätt inom 14 dagar efter du mottagit dina varor, varan får inte ha använts och den återsänds i originalförpackning, allt enligt distansköpslagen. Att inte hämta ut sitt paket räknas inte som retur. Du måste alltid ta emot paketet för att kunna göra en retur. Kunden betalar alltid returfrakten. 

RETURER & BYTEN - FÖRETAGSKUNDER B2B
Inga returer eller byten gäller för dig som företagkund.

ÅNGRA ETT KÖP - PRIVATPERSONER
Du har enligt distansköpslagen rätt att ångra ett köp och skicka tillbaka dina varor inom 14 dagar. För att åberopa ångerrätten måste du alltid kontakta oss först. Ångerköp gäller från att du tagit emot varan, inte i samband med din lagda order eller före eller under tiden din order skickas till dig. Skulle du samma dag som din order är lagd ångra dig så får vi lösa detta individuellt beroende på hur långt i processen din order hamnat. Vi har dock rätten att neka ånger före leverans och skicka iväg din order som den är beställd, du tar emot din order och därefter kan du byta eller returnera den på bästa sätt till oss.

ÅNGERBLANKETT - FRÅN KONSUMENTVERKET - KLICKA HÄR 
LAG OM DISTANSAVTAL OCH AVTAL UTANFÖR AFFÄRSLOKALER - KLICKA HÄR 

KONTAKTA ALLTID OSS FÖRE EN RETUR ELLER BYTE
Använd formuläret nedan före du vill göra en retur eller ett byte och förklara varför så vi vet att du ska skicka tillbaka varan och då kan hjälpa dig. Alla returfrakter betalas av kunden. En godkänd retur måste postas inom 14 dagar från att paketet levererats eller varit tillgängligt att hämtas ut. Se nedan hur du skickar tillbaka en vara samt att du måste använda dig av en frakttjänst som du får kvittens på inlämning av paketet. 

RETURFRAKTSEDEL?
Ibland får vi frågan varför det ej är medskickat en färdigskriven returfraktsedel i paketet.  
1. Miljön! Vi har för få returer procentuellt mot hur många paket vi skickar iväg, 99% av våra kunder behåller sitt paket från oss. Att skicka med en utskriven fraktetikett i varje paket skulle betyda att 99 av 100 hamnar i soporna.  
2. Kunden kan göra ett eget fritt val hur den vill skicka tillbaka och med vem. Vi rekommenderar PostNord eller DHL eftersom det är våra två transportbolag som vi har avtal med, men ibland har kunden eget mer fördelaktigt avtal med viss transportör som gör returfrakten billigare än vårt alternativ. 

SÅ HÄR SKICKAR DU EN RETUR/BYTE MED POSTNORD (Om ditt paket levererades med PostNord så returnerar du med PostNord) 
POSTNORD SKICKA DIREKT - KLICKA HÄR (eller ladda hem PostNord appen)
1. Följ instruktionerna på PostNords sida, väg och mät paketet. Du kan se maxvikten på fraktsedeln på paketet du fick av oss. 
2. OBS! VÄLJ INTE REK på PostNords hemsida som är en mycket dyrare typ av frakt och endast nödvändig om du vill försäkra innehållet som kanske har ett högt värde. Skicka "Lätt 1kg" "Small 2kg" "Medium 3kg" "Large 5kg"... osv är också spårbara om du väljer "Brevlåda". 
3. Du paketerar varan tillsammans med följesedeln du fick av oss och markerar de returnerade produkterna (så vi vet vem som skickat när vi öppnar paketet) 
4. Alla varor ska vara oanvända och oöppnade i sin originalförpackning. (Läs även ovan vilka produkter som EJ gäller för retur/byte). 
5. Emballera noga så varan inte blir skadad då du som kund har ansvaret av frakten vid en retur/ångerköp.  
6. Skriv dina egna och våra adressuppgifter (se nedan) och skriv sedan ut fraktsedeln på ett vanligt A4.  
7. Tejpa fast fraktsedeln på paketet (undvik tejpa på streckkoderna).  
8. Lämna in hos närmaste PostNord-ombud och ta ett inlämningskvitto.

OBS! Se till att alltid få ett inlämningskvitto med försändelse-ID för att kunna spåra ditt paket om det skulle komma bort. Vi återbetalar ej några borttappade returer utan ett försändelse-ID. Om du endast sätter på frimärken så finns det inga garantier att hitta ditt paket.

RETURADRESS
Party Productions Stockholm AB
Svarvarvägen 1
132 38 Saltsjö-Boo
SWEDEN 
Mobil 0701497600 (för sms-avisering till oss)

RETUR MED DHL (Om ditt paket levererades med DHL så returnerar du med DHL)
Returfrakten betalar du som kund, men vi hjälper dig med returfraktsedeln som du får mailad att skriva ut och tejpa fast. Använd formuläret nedan och uppge alla dina uppgifter så vi snabbt kan hantera ditt ärende. DHL retur debiteras med den faktiska returkostnaden enligt vårt avtal beroende på volym och vikt. Scrolla längst ned på den här sidan för att köpa din returfraktsedel med DHL servicepoint. Kontakta oss ALLTID före du vill göra ett byte eller retur. Vi berättar vilket fraktsätt du ska välja. 

RETURER GÄLLER EJ PÅ DESSA 
1. Avklippta metervaror som t.ex. band och tyg. Det går att be om färgprov på band och tyger som finns på lager om du vill vara säker på din färg innan du beställer. 
2. Produkter som har använts eller skadats av kunden. 
3. Du får med omsorg öppna en återförslutningsbar förpackning och undersöka produkten (om du beställt flera likadana produkter får du endast öppna en för att undersöka om du vill returnera alla), men för att få fullständig återbetalning ska produkten vara oskadad och originalemballaget vara oskadat och med i returen. 
4. Brutna plomberade förpackningar med känsliga produkter som t.ex. äkta fjädrar. På varje plomberad förpackning finns en etikett med denna information. Du kan undersöka varan genom den transparenta påsen utan att bryta förpackningen om du önskar byta eller returnera. 
5. Engångsartiklar/engångsbehållare för livsmedel, av hygieniska skäl. 
6. Beställningsvaror/specialordrar, dvs varor som beställts hem eller tillverkats för din order 
7. Reserverade ordrar där vi skapat ett produktpaket enligt kundens önskemål till ett överenskommet pris. 
8. Prisnedsatta produkter pga ett visst skick enligt information i produktbeskrivningen i webshop eller på telefon, mail eller sms i kontakt med oss. Kunden ska i samband med köpet varit medveten om bristen/skadan på produkten och godkänt förutsättningarna och det överenskomna priset. 

REKLAMATIONER
Om någon vara är skadad när du öppnar paketet skall du göra en reklamation till oss via mail eller telefon inom 14 dagar, därefter ersätter vi dig på lämpligt sätt med en ersättningsvara eller pengarna tillbaka om varan ej går att ersätta eller laga. Du som kund har inte heller några kostnader för returfrakten. Vi skickar en returfraktsedel till dig som du får med posten eller som vi mailar och du skriver ut och klistrar på paketet. Du ska alltså ej köpa din egen returfrakt då vi har avtal med transportbolagen ang detta.

FOTOGRAFERA ALLA SKADOR OCH MAILA OSS
Vid reklamation fotografera alla skador och maila foton samt beskrivning av skada till info@partyproductions.se, ange att det gäller en reklamation i ämnesraden på mailet så hjälper vi dig att skicka tillbaka produkten på bästa sätt. 

ÅTERBETALNING
Vi krediterar eller återbetalar summan för dina returnerade varor så snart vi hunnit hantera ditt ärende och returen är godkänd, detta kan ta upp till 30 dagar men oftast går det fortare. Medskickat i din retur måste finnas ditt namn, adress, mobilnummer och gärna ditt ordernummer, Använd följesedeln som fanns i paketet med dina varor och notera vilken/vilka du valt att returnera. Kontakta alltid oss före en retur. 

KONSUMENTKÖPLAGEN 
ARN ger dig rätt att reklamera en vara inom 3 år, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället. Men vänta inte med att påtala felet utan gör det på en gång eller senast inom två månader. Vid tvister som vi inte lyckas lösa tillsammans, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden. Vi följer alltid deras rekommendationer. 

GARANTIER
Party Productions följer naturligtvis konsumentköplagen för privatpersoner och lämnar minst sex månaders garanti på alla produkter. I de flesta fall lämnar vi samma garantier som vi får från leverantörerna av våra varor, dvs oftast ett år. Garantier gäller ej vid olyckshändelse efter det att du har tagit emot varan, vanvård, onormal användning av varan eller om du låtit bli att följa skötsel och/eller serviceanvisningar.

FÄRGPROVER PÅ TEXTILIER
Om du är osäker på färgen som skärmen visar på t.ex. våra band och tyger, be att få ett gratisprov skickat innan du beställer.

FÄRGÅTERGIVNING
Färgåtergivning på dataskärm, mobil eller surfplatta. Vi har gjort allt vi kan för att återge färger och bilder korrekt på vår sida, men vi kan ej garantera att våra varor kommer att ha exakt den färg du uppfattar på din bildskärm eftersom färgnyanser kan skilja sig åt på olika skärmar och vi kan inte ansvara för din enhets färgåtergivning. Om du är osäker på en färg, fråga oss om vi kan skicka ett gratis färgprov. Det gör vi så gärna.

COPYRIGHT
Party Productions äger alla rättigheter till de foton och den information som visas och nämns här i butiken. Vill du låna foton eller text så mailar du oss om ditt ärende.

FÖRBEHÅLL & RESERVATIONER
Vi förbehåller oss rätten att ändra våra priser och villkor utan varsel. Alla produkter vi säljer kan användas i Sverige. När produkten kräver det har de även en svensk manual i fysisk eller digital form Vi reserverar oss för slutförsäljning samt eventuella skriv eller textfel. Alla varor förblir vår egendom tills full betalning erlagts. Alla bedrägerieförsök och falska beställningar polisanmäls med rättslig följd.

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.